הלל הורוביץ: "שייך לבית היהודי, מאחל ל'יחד' הצלחה"

ארי וידר No Comments on הלל הורוביץ: "שייך לבית היהודי, מאחל ל'יחד' הצלחה"
22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עד להשבעת הכנסת החדשה בעוד מספר חודשים, יכהן הלל הורוביץ כחבר כנסת במקומו של השר אורי אורבך שנפטר.

על הטלפון שבישר לו על היותו חבר כנסת הוא משחזר לאתר 'קול חי': "התקשרו אלי ממזכירות הכנסת כמה דקות אחרי הפטירה של אורי ואמרו לי אתה הבא בתור. ביקשתי מהם להמתין אולי עד אחרי השבעה, אבל הם הסבירו לי שמבחינת החוק זה חייב להיעשות ללא שיהוי. הרגשות בהחלט מעורבים".

על אורי אורבך ז"ל הוא מספר: "איבדנו אדם יקר. איש שלא התרשם מהשררה והכבוד. הוא נשאר שליח מסור לשליחותו. בשיחה האחרונה שלי איתו, כמה ימים לפני הפריימריז התקשרתי אליו להתייעץ בנושא מרכז המבקרים שהקמנו בחברון, והתנצלתי שאני מפריע לו לפני הפריימריז. והוא ענה לי, הלל אתם מתעסקים בדבר גדול ואני שמח לעזור. מה זה הפריימריז מקום אחד יותר מקום אחד פחות, אם אני יכול יועיל לחברון אני כולי פנוי לזה. כך אמר לי. בערב הוא שלח לי סמס עם רעיון נוסף וכך גם למחרת".

אורי ייצג את ה'לייטים' ואתה את התורניים לא חשת בזה?
"אצל אורי לא הרגשתי שאני אחרת. כשאני נבחרתי בתקומה בבחירות שעברו, אורי התקשר אלי ואמר לי, תשמע אני כל כך שמח שנבחרת ואשמח להדריך אותך בעבודה בכנסת אם תיבחר. גם כשהתווכחנו הוא אמר את דבריו בנועם והומור וזה לא יצר ריחוק. היו לנו מחלוקות וזה בסדר גמור. השאלה איך אתה חולק ובאיזו צורה".

למה אינך מתמודד לכנסת הבאה?
"אני החלטתי שהפעם לא אתמודד כי לדעתי זה לא ראוי שאעזוב את כל העשיה שלי. אני עושה עבודה חשובה במועצת בתי העלמין, בקרן 'יחד' ובמרכז המבקרים בחברון ואני מרגיש אחריות לעשיה הזו".

דובר שתהיה מועמד ברשימת יחד לכנסת?
אכן. ביום הגשת הרשימות קיבלתי טלפון להצטרף ליחד. אמרו לי ששטבון עוזב. ביקשתי מהם שיעשו הכל כדי ששטבון יישאר ושמחתי שכך היה".

באופן אישי לאיזו מפלגה אתה מרגיש קרוב יותר?
אני כיום שייך לבית היהודי ואני חשוב שראוי שאהיה לויאלי למפלגה. אני לא נכנס למעורבות פוליטית אבל אני מקווה שהמחנה הלאומי כולו יתחזק, ובוודאי שאני מקווה שיחד תעבור את אחוז החסימה ולא תאבד קולות למחנה הלאומי".



0 תגובות